Szerző: Silverman » 2010.04.22. 12:49
Jehova mint hibás név és Jahve mint álisten
JHVH
I. Ján. 4:8 Isten a szeretet. A szeretet soha el nem fogy, Isten nem gyűlöl. A gyűlölet, ez ellentétes Isten természetével és Jézus Istenről való tanításával. Jéuzs mennyei Atyja, aki „jókra és gonoszokra egyaránt felhozza az ő napját” nem lehet azonos azzal „aki embergyilkos kezdettől fogva”. Amennyiben Isten a szeretet, akkor nem pusztítja el özönvízzel az emberiséget, nem mészároltatja le Jerikó népét, nem tépet szét gyermekeket nősténymedvével, s a választott népét sem tizedeli meg. Mindegyik példát ismerjük Jahvéval kapcsolatban, aki elhitette az emberekkel, hogy ő az Isten, s a gyilkosságot törvénybe foglalta, ezért kövezték halálra a szombaton fát szedegető embert, s két hamis tanúval így juttatták Nábót szőlőjét Jezabel kezére, s azt meg halálra ítélték. A gyűlölet a jahvéra illik jobban, s tettei a Jézus által megfogalmazott sátánra hasonlatosak, ezért írhatom kisbetűvel a nevét, ha nem tartom Istennek, maximum egy kitalált istennek, vagy egy valóságos szellemi energiának akinek a neve ismeretlen, s több álnevet is használ Azazltől Baál Zevuvig. A jehova eleve nem Isten neve A JHVH-át leginkább jahvehnek ejthették, a JEHOVA onnan jön, hogy a Schultz papok a templomi felolvasáskor a JHVH-t helyettesítették az ADONAJ uram szónak, majd az ADONAJ kifejezésből a magánhangzókat a JHVH-hoz kapcsolták, így lett JAHOHAV, ami később kiejtés miatt Jehovává változott. Az, hogy többször le van írva a JHVH, az nem azt jelenti, hogy Isten ezt szeretné, hogy így hívják. A pápáról is többször le van írva, hogy tévedhetetlen, mégsem az, főleg melyik lehetet az, amikor egyszerre három pápa is volt, azért mert valami sokszor le van írva, nem jelenti azt, hogy azt Isten szeretné. A Jehova nevének a használatát, ismeret alapon kötik az üdvösséghez a Jehova tanúi. Az, hogy az ismeret üdvözít ez gnoszticizmus, ami fellelhető a János evangéliumában is. A Jelenések 4:11-re való hivatkozás szintén hibás, mert azt állítja, hogy minden az Isten akaratából teremtetett és lett, ez nyilvánvalóan valótlan álítás hiszen a bűn nem lehet Istentől, mert akkor nem lenne szent és jó, akkor nem lenne Isten. Ha nem tudhatjuk, hogy hogyan ejtették ki Isten nevét, ez ok arra hogy ne használjuk. Az hogy nem tudjuk, hogy hogyan ejtették, pont azt támasztja alá, hogy Istennek nem volt fontos a névhasználat, ha fontos lett volna és a biblia valóban tőle lenne, akkor bizony törődött volna azzal, hogy hogyan ejtsük ki a nevét. Nos, ha nem tudjuk, hogy hogyan ejtették ki a nevét, akkor egyáltalán nem biztos az, hogy amikor kimondjátok, hogy jehova akkor helyesen használják, továbbá ha elfogadják, hogy hiba ha elnevezésekkel illeti Istent, akkor ti miért teszik ugyanezt a jehova használatával? Ha Isten nem örül annak, hogy Jóska helyett Pistinek hívják, akkor milyen alapon lehetne Jeskónak, vagy Jiskának hívni? Az igazság az, hogy Isten nem törődött a név kiejtésével. A Schultzok nem azért nem mondták, ki a nevét, mert nem volt szabad, hanem mert véletlenül sem akarták olyan szövegkörnyezetben használni, hogy azáltal Istent megsértsék. Ezzel a kapcsolatos a név segítségül hívása, ez pedig semmi egyebet nem jelent, mint magának Istennek a segítségül hívását, csak mivel nem mondták ki a nevét, ezért fogalmazták meg úgy, hogy a nevedet hívjuk segítségül. Ha a szomszédból áthívom a Csabát segíteni, akkor sem azt mondom, neki, hogy Csaba segítségül hívom a te nevedet, hanem, hogy Csaba gyere át segíteni. Az illető neve önmagát jelenti és nem külön áll tőle, ugyanez érvényes Istenre is. Továbbá Jézus egyszer sem mondta ki a nevét, hanem csak utalt rá, ő Mennyei Atyának nevezte. Ha Jézusnak szabad volt elnevezéssel illetni Istent, akkor nekünk is, vagyis az elnevezések használata lehetséges, ha összhangban van Istennel. Továbbá Istennek volt neve, nem más, mint az ÉL Saddáj. Tehát a jehova használata mindezek alapján hibás.