Szerző: aranylaci » 2014.12.24. 12:43
"Minden, ami létezik anyag, vagy pedig az anyag által nyilvánul meg."
"Semmi sem létezik az anyagon 'kívül'".
Soha, senki nem tudott még olyasmit mondani, mutatni, amely fenti két állításnak ellent mondana.
Legalább egy doglot szeretnék végre hallani, ami legalábbis elgondolkoztató, '"cáfolatként".
A "spiritualizmus" semmi más, mit fantáziálás, konkrétumok nélkül. Szellemi drog, amitől ugyanúgy függővé válhat az ember, mint a kémiai drogoktól. Meg kell persze jegyezni, a szellemi drogok is kémiai változásokat hoznak létre az agy bizonyos területein.
A dolog olyannyira súlyos, hogy maguk a "spirituális gondolkozók" sem tudják megfogalmazni, mi az, hogy "spiritualizmus". Körülírják, de megfogalmazni képtelenek.
Csak azért, hogy "fantáziálhassunk", teljesen felesleges bevezetni az "isten" fogalmát.
Lásd korábban felvázolt filozófiai proglémákat, melyeket nem lehet megkerülni.
Egyébként is, az "istenre" való hivatkozás újfent egy lehetőség saját felelősségünk elodázására.
Másik filozófiai érv: Az ember nem tökéletes. Ha az isten teremtette volna az embert. akkor felmerül a kérdés: Isten selejtet teremtett a saját szadista hajlamainak kiélvezése végett?
Az emberi elme semmiféle korlátok közé nincs beszorítva. Legfeljebb saját maga szorítja be saját magát dogmák közé. Szerencsére, ezen néhánya azért túl tudnak lépni.
Nem feltétlenük kell mindent "megérteni", merthogy nem minden létezik okkal és nem mindennek van oka. A legtöbb ember az okság elvén gondolkozik. Ez a kiindulás rossz. Az okságot mi találtuk ki. A dolgok olykor önmagukért is vannak. És amikor mi, emberek megpróbálunk értelmet adni nekik, hibázunk, és nem értjük. Hát ezért.
A felvetés lehet, hogy "gyermeteg", ám a vallások az Istent mindenhatónak, mindentudónak, stb. tartják. Egyik sem igaz természetesen. Az Istennek - ha lenen is - esze ágában se lenne minden egyes elemi részecske viselkedését egyenként befolyásolni, már csak azért sem, mert ő maga sem tudja, miként viselkednek az elemi részek, hiszen viselkedésükben jelentős szerepet képvisel a véletlen. Az Isten tehán nem mindenható, de nem is mindentudó. Ahogy egyre magasabb szerveződési szintekre lépünk, a véletlen szerepe egyre csökken, de még az embernél is bőven megvan, hiszen létezik szabad akarata.
Az Isten végtelen sem lehet, mert egyetlen végtelen tér van, nincs rajta kívül másik.
Az isten képtelen fejlődésre, hiszen "tökéletes". Ám a fejlődésre képtelen rendszer az halott rendszer, vagy halottá válik hamarosan. Ugyanis, a fejlődés egyben mozgás is. Ha nincs fejlődés, nincs mozgás, a dolog tehát halott. (Visszafelé is lehet fejlődni! - az is mozgás)
Tehát, egy mozdulatlan, halott, se nem mindentudó, se nem mindenható lény kitalálására vajon mi szükség van?
Viszont. Vannak különböző morfogenetikus mezők, tudati terek. De ez már egy egészen másik történet. Ezek nem "önálló személyiségek", ezek mezők. És táplálni kell őket, egyébként lecsengenek. Az Isten tehát lehet egyfajta morfogenetikus mező, de csak addig létezik, amíg létezésébe energiát visznek, azaz közel sem örök. Akkor pedig ismét csak: mire fel?
Igen, szeretnénk, ha a halálunk után tárt karokkal várnának valamiféle mennyországban. Jó is lenne. Ám érdemes megbarátkozni azzal a tudattal, hogy erre semmi, de semmi garancia....